Koordinator till verksamheten för kompetensutveckling

Vi utökar vårt team och söker nu en koordinator till familj- och vuxenverksamheten samt utbildningsverksamheten

Om familje- och vuxenverksamheten samt utbildningsverksamheten

Vi arrangerar drygt 20 familjevistelser och ca fem vuxenvistelser per år. Till vistelserna kommer familjer med barn respektive vuxna med samma sällsynta diagnos. Två utbildningsdagar för personal och närstående ingår som en del familjevistelserna. Deltagarna kommer från hela Sverige för att få kunskap, utbyta erfarenheter och träffa andra i liknande situation. Programmet till varje vistelse skräddarsys utifrån den specifika diagnosen och deltagarnas behov. Det innehåller föreläsningar och diskussioner kring aktuella medicinska rön, pedagogiska frågor, psykosociala aspekter samt det stöd som samhället kan erbjuda.

I våra utbildningar medverkar både externa experter med specialistkunskap och interna föreläsare med lång erfarenhet av arbete med barn, unga och vuxna med olika diagnoser. Vår utbildningsverksamhet riktar sig i första hand till yrkesverksamma som möter personer med sällsynta hälsotillstånd/diagnoser och andra funktionsnedsättningar i sitt arbete. Vi erbjuder också utbildningar för personer som själva har funktionsnedsättningar och deras närstående. Utbildningarna hålls på plats på Ågrenska och via streaming. Vi satsar också på att utveckla webbutbildningar.

Arbetsuppgifter

Som koordinator kommer du att arbeta med planering och genomförande av familje- och vuxenvistelser samt utbildningar. Du kommer också att arbeta med vägledning och stöd till personer som kontaktar Ågrenska via telefon och mail.

Arbetet innehåller mycket samarbete både internt och externt. Viktiga delar i både planering och genomförande av vistelser och utbildningar är kontakter med familjer och vuxna med olika sällsynta diagnoser. Även kontakter med experter, intresseorganisationer samt yrkesverksamma inom t.ex. sjukvård och skola.

Vi söker dig som har

  • Akademisk examen och arbetslivserfarenhet inom beteendevetenskap, pedagogik, hälso- och sjukvård eller annat som bedöms likvärdigt. Erfarenhet av arbete med våra målgrupper är meriterande.
  • Förmåga att uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Arbetet kräver att du har god IT-vana, behärskar MS Office.
  • Viktiga delar i både planering och genomförande av vistelser och utbildningar är kontakter med familjer och vuxna med olika sällsynta diagnoser. Även kontakter med experter, intresseorganisationer samt yrkesverksamma inom t.ex. sjukvård och skola.

Arbetstid/Varaktighet

75-100 % tillsvidareanställning.
Vi tillämpar provtjänstgöring på sex månader.
Tillträde snarast efter överenskommelse
Fast månadslön

Ansökan

Ansök tjänsten snarast, dock senast 210805, vi gör löpande urval så vänta inte!
Maila din ansökan CV och  personligt brev, till verksamhetsansvarig
annica.harrysson@agrenska.se.  Märk mailet "Koordinator kompetensutveckling".
Frågor om tjänsten besvaras av Annica Harrysson via mailadressen ovan.

Söker du denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt
Ågrenskas personuppgiftspolicy, (sidan öppnas i nytt fönster)

Vi begär in utdrag ur belastningsregistret, som ska visas upp innan anställning påbörjas. Ett tips är att beställa redan nu
Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning, (sidan öppnas i nytt fönster)

Om Ågrenska

Ågrenska är ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser och en unik mötesplats vackert belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras familjer och yrkesverksamma. Ågrenska är en idéburen organisation utan vinstintresse. Vår ambition är att skapa förutsättningar för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt.

Tipsa en vän
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)
(Obligatoriskt fält)